…sp;  не регламентується  засобами  регулювання  руху,  транспортні  засоби необхідно ставити під кутом до краю проїзної частини так,  щоб  не створювати  перешкод  іншим  учасникам дорожнього руху і виключити можливість для самовільного руху цих засобів.

На таких ділянках  допускається  ставити  транспортний  засіб уздовж  краю  проїзної  частини,  повернувши керовані колеса таким чином,  щоб виключалась можливість самовільного руху транспортного засобу.

15.8. На  трамвайній  колії попутного напрямку,  розташованій ліворуч на одному рівні з проїзною частиною  для  руху  нерейкових транспортних  засобів,  дозволяється  зупинка  лише  для виконання вимог цих Правил,  а на розташованих біля  правого  краю  проїзної частини  - лише для посадки (висадки) пасажирів чи виконання вимог цих Правил.

У цих випадках не  повинно  створюватись  перешкод  для  руху трамваїв.

15.9. Зупинка забороняється:

а) на залізничних переїздах;

б) на  трамвайних коліях (крім випадків,  обумовлених пунктом 15.8 цих Правил);

в) на естакадах,  мостах, шляхопроводах і під ними, а також у тунелях;

г) на  пішохідних  переходах і  ближче 10  м від них з обох боків, крім випадків надання переваги в русі;

ґ) на перехрестях та ближче  10  м  від  краю  перехрещуваної проїзної  частини  за відсутності на них пішохідного переходу,  за винятком зупинки для надання переваги  в  русі  та  зупинки  проти бокового  проїзду  на Т-подібних перехрестях,  де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;

д) у місцях,  де  відстань  між  суцільною  лінією  розмітки, розділювальною  смугою  чи  протилежним  краєм  проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 м;

е) ближче  30  м  від  посадкових  майданчиків  для   зупинки маршрутних транспортних засобів, а коли їх немає - ближче 30 м від дорожнього знака такої зупинки з обох боків;

є) ближче 10 м від позначеного місця виконання дорожніх робіт і  в  зоні  їх  виконання,  де це створить перешкоди технологічним транспортним засобам, що працюють;

ж) у місцях, де буде неможливим зустрічний роз'їзд або об'їзд транспортного засобу, що зупинився;

з) у місцях,  де транспортний засіб закриває від інших водіїв сигнали світлофора або дорожні знаки;

и) ближче 10  м  від  виїздів з  прилеглих  територій  і безпосередньо в місці виїзду.

15.10. Стоянка забороняється:

а) у місцях, де заборонена зупинка;

б) на  тротуарах  (крім  місць, позначених  відповідними дорожніми знаками, встановленими з табличками);

в) на  тротуарах,  за  винятком   легкових автомобілів та мотоциклів,  які можуть бути поставлені на краю тротуарів,  де для руху пішоходів залишається щонайменше 2 м;

г) ближче 50 м від залізничних переїздів;

ґ) поза населеними пунктами в зоні  небезпечних  поворотів  і випуклих  переломів  поздовжнього  профілю  дороги з видимістю або оглядовістю менше 100 м хоча б в одному напрямку руху;

д) у  місцях,  де  транспортний  засіб,  що  стоїть,  зробить неможливим  рух  інших транспортних засобів або створить перешкоду для руху пішоходів.

15.11. У темну пору доби і в  умовах  недостатньої  видимості стоянка  поза населеними пунктами дозволяється лише на майданчиках для стоянки або за межами дороги.

15.12. Водій  не  повинен  залишати  транспортний засіб, не вживши  всіх  заходів,  щоб  не  допустити його самовільного руху, проникнення до нього і (або) незаконного заволодіння ним.

15.13. Забороняється відчиняти  двері  транспортного  засобу, залишати їх відчиненими і виходити з транспортного засобу, якщо це загрожує безпеці і створює перешкоди  іншим  учасникам  дорожнього руху.

15.14. У   разі   вимушеної   зупинки  в  місці,  де  зупинку заборонено,  водій  повинен  вжити  всіх  заходів,  щоб   прибрати транспортний засіб,  а за неможливості це зробити - діяти згідно з вимогами пунктів 9.9-9.11 цих Правил.

 

16. ПРОЇЗД ПЕРЕХРЕСТЬ

 

16.1. Перехрестя,  де  черговість  проїзду  визначається сигналами  світлофора чи регулювальника,  вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють.

У разі  вимкнення  світлофора  або  його  роботи   в   режимі миготіння  сигналу  жовтого  кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і  водії  повинні  керуватись правилами  проїзду  нерегульованих  перехресть та установленими на перехресті знаками пріоритету.

16.2. На регульованих  і  нерегульованих  перехрестях  водій, повертаючи  праворуч  або ліворуч,  повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину,  на  яку  він  повертає,  а  також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.

16.3. У   разі   необхідності  надання  переваги  в  русі транспортним засобам, які  рухаються  по  перехрещуваній  дорозі, водій   повинен   зупинити   транспортний  засіб  перед  дорожньою розміткою 1.12   (стоп-лінією)  або 1.13   (див.   додаток   2), світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони  відсутні  - перед краєм перехрещуваної проїзної частини,  не створюючи перешкод для руху пішоходів.

16.4. Забороняється виїжджати на будь-яке перехрестя,  у тому числі  при  сигналі  світлофора,  що дозволяє рух,  якщо утворився затор,  який змусить водія зупинитися на перехресті,  що  створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів.

 

Регульовані перехрестя

 

6.5. У  разі  подання сигналу регулювальником або ввімкнення сигналу світлофора,  що  дозволяє  рух,  водій  зобов'язаний  дати дорогу транспортним засобам, що завершують рух через перехрестя, а також пішоходам, які закінчують перехід.

16.6. Повертаючи  ліворуч  або  розвертаючись  при   зеленому сигналі  основного  світлофора,  водій  нерейкового  транспортного засобу зобов'язаний дати  дорогу  трамваю  попутного  напрямку,  а також  транспортним  засобам,  що рухаються в зустрічному напрямку прямо або повертають праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

16.7. Якщо   сигнал  регулювальника  або   зелений  сигнал світлофора  дозволяють  одночасно  рух  трамвая  і  нерейкових транспортних засобів,  трамваю надається  перевага  незалежно  від напрямку його руху.

16.8. Водій,  який  виїхав  на  перехрещення  проїзних частин згідно із сигналом світлофора,  що дозволяє рух, повинен виїхати у наміченому  напрямку  незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Проте,  якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка 1.12 (стоп-лінія) (див. додаток 2) або дорожній знак 5.62 (див.  додаток  1),  він  повинен  керуватися  сигналами кожного світлофора.

16.9. Під  час  руху  в  напрямку   стрілки,  ввімкнутої  в додатковій  секції  одночасно  з  жовтим  або  червоним  сигналом світлофора,  водій  має  дати  дорогу  транспортним  засобам,  що рухаються з інших напрямків.

Під  час руху в напрямку стрілки зеленого кольору на таблиці, встановленій на рівні червоного сигналу світлофора із вертикальним розташуванням  сигналів, водій повинен зайняти крайню праву (ліву) смугу  руху  та  дати  дорогу транспортним засобам і пішоходам, що рухаються з інших напрямків.

{Пункт 16.9 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 124 від 11.02.2009 }

16.10. На   перехресті,  де  рух  регулюється  світлофором  з додатковою  секцією,  водій,  який  перебуває  на  смузі,  з  якої робиться поворот,  повинен продовжувати рух у напрямку,  що вказує стрілка,  ввімкнута в додатковій  секції,  якщо  його  зупинка  на заборонний   сигнал  світлофора  створить  перешкоди  транспортним засобам, що рухаються за ним по тій самій смузі.

 

Нерегульовані перехрестя

 

16.11. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу,  що  рухається по другорядній дорозі,  повинен дати дорогу транспортним засобам,  які  наближаються  до  даного  перехрещення проїзних  частин  по  головній  дорозі,  незалежно від напрямку їх подальшого руху.

16.12. На перехресті  рівнозначних  доріг  водій  нерейкового транспортного  засобу  зобов'язаний  дати  дорогу  транспортним засобам, що наближаються праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

На будь-якому нерегульованому перехресті трамвай,  незалежно від напрямку його подальшого руху, має перевагу перед нерейковими транспортними засобами,  що наближаються до нього по  рівнозначній дорозі.

16.13. Перед поворотом ліворуч і розворотом водій нерейкового транспортного засобу зобов'язаний дати  дорогу  трамваю  попутного напрямку,  а  також   транспортним   засобам,  що  рухаються  по рівнозначній дорозі в зустрічному напрямку прямо чи праворуч.

Цим правилом повинні керуватися між собою і водії трамваїв.

16.14. Якщо головна дорога  на  перехресті  змінює  напрямок, водії транспортних засобів, які  рухаються  по  ній,  повинні керуватися між собою  правилами  проїзду перехресть  рівнозначних доріг.

Цим правилом  повинні  керуватися  між  собою  і  водії,  які рухаються по другорядних дорогах.

16.15. Якщо неможливо визначити наявність покриття на  дорозі (темна пора доби,  грязь, сніг тощо), а знаки пріоритету відсутні, водій повинен вважати, що перебуває на другорядній дорозі.

 

17. ПЕРЕВАГИ МАРШРУТНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

 

17.1. На  дорозі із  смугою  для  маршрутних транспортних засобів, позначеній дорожнім знаком 5.8 або 5.11 (див. додаток 1), забороняються  рух і зупинка  інших  транспортних засобів на цій смузі.

17.2. Водій, який повертає праворуч на дорозі із смугою  для маршрутних  транспортних  засобів,  що  відокремлена переривчастою лінією дорожньої розмітки, може виконувати поворот з цієї смуги. У таких місцях дозволяється також заїжджати на неї під час виїзду на дорогу і для  посадки  чи  висадки  пасажирів  біля  правого  краю проїзної частини.

17.3. Поза перехрестями, де трамвайні колії перетинають смугу руху нерейкових транспортних засобів,  перевага надається  трамваю (крім випадків виїзду трамвая з депо).

17.4. У  населених  пунктах,  наближаючись   до  автобуса, мікроавтобуса або тролейбуса, що розпочинає  рух  від  позначеної зупинки, розташованої  в  заїзному  "кармані",  водії  інших транспортних засобів зобов'язані  зменшити  швидкість, а  в  разі потреби зупинитися, щоб дати можливість маршрутному транспортному засобу розпочати рух.

17.5. Водії  автобусів,  мікроавтобусів  і  тролейбусів,  які подали  сигнал про намір розпочати рух від зупинки,  повинні вжити заходів для запобігання дорожньо-транспортній пригоді.

 

18. ПРОЇЗД ПІШОХІДНИХ ПЕРЕХОДІВ І ЗУПИНОК ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

 

18.1. Водій транспортного засобу,  що   наближається  до нерегульованого  пішохідного  переходу,   на   якому   перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам,  для яких може бути створена  перешкода чи небезпека.

18.2. На  регульованих пішохідних переходах і перехрестях при сигналі світлофора чи регулювальника, що дозволяє рух транспортним засобам,  водій  повинен  дати  дорогу  пішоходам,  які закінчують перехід проїзної частини відповідного напрямку  руху  і  для  яких може бути створена перешкода чи небезпека.

18.3. Проїжджаючи  повз  пішоходів,  які не встигли закінчити перехід  проїзної частини  і  вимушено  перебувають  на  острівці безпеки  або  лінії,  що  розділяє  транспортні потоки протилежних напрямків, водії повинні дотримувати безпечного інтервалу.

18.4. Якщо перед нерегульованим пішохідним переходом  зменшує швидкість  чи  зупинився транспортний   засіб,   водії   інших транспортних засобів,  що рухаються по  сусідніх  смугах,  повинні зменшити  швидкість,  а  в  разі  потреби  зупинитися  і  можуть продовжити (відновити) рух лише переконавшись,  що на  пішохідному переході немає пішоходів, для яких може бути створена перешкода чи небезпека.

18.5. У будь-якому  місці  водій  повинен  пропустити  сліпих пішоходів, які  подають  сигнал  тростиною  білого  кольору, спрямованою вперед.

18.6. Забороняється в'їжджати на пішохідний перехід, якщо за ним  утворився  затор,  який  змусить водія  зупинитися  на цьому переході.

18.7. Водії повинні зупинитися перед пішохідним переходом  на сигнал,  передбачений  підпунктом "в" пункту 8.8 цих Правил,  якщо така вимога надійшла від членів  шкільного  патруля,  загону  юних інспекторів  руху,  відповідним чином екіпірованих,  або осіб, що супроводжують групи дітей,  і дати дорогу  дітям,  які  переходять проїзну частину дороги.

18.8. Водій транспортного засобу повинен зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам,  які йдуть з боку відчинених дверей до (або від) трамвая, що стоїть на зупинці, якщо посадка чи висадка проводиться з проїзної частини чи посадкового майданчика, розміщеного на ній.

 Продовжувати рух  дозволяється лише тоді, коли  пішоходи залишать проїзну частину і в трамваї зачиняться двері.

18.9. Наближаючись  до транспортного засобу з розпізнавальним знаком "Діти",  що зупинився з увімкненою аварійною сигналізацією, водій повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб уникнути наїзду на дітей.

 

19. КОРИСТУВАННЯ ЗОВНІШНІМИ СВІТЛОВИМИ ПРИЛАДАМИ

 

19.1. У темну пору доби та в  умовах недостатньої видимості незалежно  від  ступеня  освітлення  дороги,  а також у тунелях на транспортному засобі, що рухається, повинні бути ввімкнені  такі світлові пристрої:

а) на  всіх  механічних транспортних засобах - фари ближнього (дальнього) світла;

б) на мопедах (велосипедах) і гужових возах  (санях)  -  фари або ліхтарі;

в) на  причепах та транспортних засобах, що буксируються, - габаритні ліхтарі.

Примітка. В  умовах  недостатньої  видимості  на   механічних транспортних   засобах   дозволяється  замість  фар ближнього (дальнього) світла ввімкнути протитуманні  фари.

19.2. Дальнє  світло  слід перемикати на ближнє не менш як за 250 м до зустрічного транспортного засобу, а також тоді, коли воно може засліпити інших водіїв, зокрема тих, що рухаються в попутному напрямку.

Світло необхідно перемикати і на більшій відстані, якщо водій зустрічного  транспортного  засобу періодичним перемиканням світла фар покаже потребу в цьому.

19.3. У  разі   погіршення   видимості  у  напрямку   руху, викликаного  світлом  фар  зустрічних транспортних засобів,  водій повинен  зменшити  швидкість  до  такої,  яка  б  не  перевищувала безпечної за умовами фактичної видимості дороги в напрямку руху, а у разі засліплення - увімкнути аварійну світлову  сигналізацію  і, не змінюючи смуги руху,  зупинитися. Відновлення руху дозволяється лише після того, як пройдуть негативні наслідки засліплення.

19.4. Під час зупинки на дорозі в темну пору доби і в  умовах недостатньої   видимості   на   транспортному  засобі  мають  бути ввімкнені габаритні або стоянкові ліхтарі, а при вимушеній зупинці додатково - аварійна світлова сигналізація.

В умовах недостатньої  видимості  дозволяється додатково увімкнути  ближнє  світло  або  протитуманні   фари   та   задні протитуманні ліхтарі.

Якщо габаритні  ліхтарі  несправні,  транспортний  засіб слід прибрати за межі дороги,  а  якщо  це  неможливо,  його  необхідно позначити відповідно до вимог пунктів 9.10 і 9.11 цих Правил.

19.5. Протитуманні   фари   можна  використовувати  в  умовах недостатньої видимості як окремо,  так і  з  ближнім  або  дальнім світлом фар,  а в темну пору доби на неосвітлених ділянках доріг - лише разом з ближнім або дальнім світлом фар.

19.6. Фарою-прожектором і фарою-шукачем можуть  користуватися лише  водії  оперативних  транспортних  засобів  під час виконання службових завдань,  вживши заходів для того,  щоб не  засліплювати інших учасників дорожнього руху.

19.7. Забороняється  підключати задні протитуманні ліхтарі до сигналів гальмування.

19.8. Знак  автопоїзда,  встановлений згідно  з  вимогами підпункту  "а"  пункту  30.3  цих  Правил,  повинен  бути постійно увімкнений під час  руху,  а  в  темну  пору  доби  або  в  умовах недостатньої  видимості - і під час вимушеної зупинки,  зупинки чи стоянки на дорозі.

19.9. Задній  протитуманний  ліхтар  дозволяється використовувати в умовах недостатньої видимості як у світлу, так і в темну пору доби.

 

20. РУХ ЧЕРЕЗ ЗАЛІЗНИЧНІ ПЕРЕЇЗДИ

 

20.1. Водії транспортних засобів можуть перетинати залізничні колії лише на залізничних переїздах.

20.2. Під'їжджаючи  до переїзду,  а також починаючи рух після зупинки перед ним,  водій  зобов'язаний  керуватися  вказівками  і сигналами чергового по переїзду,  положенням шлагбаума,  світловою та  звуковою  сигналізацією, дорожніми  знаками  і  дорожньою розміткою,  а також переконатися в тому,  що не наближається поїзд (локомотив, дрезина).

20.3. Для  пропуску  поїзда,  що  наближається, і  в  інших випадках,  коли  рух  через залізничний переїзд заборонено,  водій повинен зупинитися перед дорожньою  розміткою  1.12  (стоп-лінією) (див.  додаток  2),  дорожнім   знаком  2.2  (див.  додаток  1),  шлагбаумом  чи  світлофором  так,  щоб   бачити сигнали,  а  якщо засоби організації дорожнього руху відсутні - не ближче 10 м до найближчої рейки.

20.4. Якщо  перед  переїздом  немає  дорожньої  розмітки  або дорожніх  знаків,  що  визначають  кількість смуг   руху,   рух транспортних засобів через переїзд дозволяється лише в один ряд.

20.5. Рух через переїзд забороняється, якщо:

а) черговий  по  переїзду подає сигнал заборони руху - стоїть до  водія  грудьми  або  спиною  з  піднятим  над  головою  жезлом (червоним  ліхтарем  чи  прапорцем)  або  з  витягнутими в сторони руками;

б) шлагбаум опущений або почав опускатися;

в) увімкнено заборонний сигнал світлофора чи звуковий  сигнал незалежно від наявності та положення шлагбаума;

г) за  переїздом  утворився затор,  який  змусить водія зупинитися на переїзді;

ґ) до  переїзду  в  межах  видимості   наближається   поїзд (локомотив, дрезина).

20.6. Рух через  переїзд  сільськогосподарських, дорожніх, будівельних та інших машин  і  механізмів  дозволяється  тільки  в транспортному стані.

20.7. Забороняється самовільно відкривати  шлагбаум  або об'їжджати його, а також об'їжджати транспортні засоби, які стоять перед переїздом, коли рух через нього заборонено.

20.8. У   разі  вимушеної  зупинки  транспортного  засобу  на переїзді водій зобов'язаний негайно висадити людей і вжити заходів для  звільнення  переїзду,  а  якщо  це  не вдається зробити,  він повинен:

а) коли є можливість, послати двох чоловік  уздовж  колій  в обидва  боки від переїзду не менш як на 1000 м (якщо одного,  то в бік ймовірної появи поїзда,  а на одноколійних переїздах - у  бік гіршої  видимості  залізничної   колії),  пояснивши  їм  правила подавання сигналу зупинки машиністу поїзда (локомотива, дрезини), що наближається;

б) залишатися  біля  транспортного засобу і,  подаючи сигнали загальної тривоги, вживати всіх заходів для звільнення переїзду;

в) у разі появи поїзда бігти йому назустріч,  подаючи  сигнал зупинки.

20.9. Сигналом   зупинки   поїзда   (локомотива,  дрезини)  є круговий рух руки (у світлу пору - із шматком яскравої тканини або будь-яким  добре помітним предметом,  у темну пору доби і в умовах недостатньої  видимості  -  з  факелом  або  ліхтарем).   Сигналом загальної  тривоги є серії звукових сигналів транспортного засобу, що складаються з одного довгого і трьох коротких сигналів.

20.10. Стадо тварин  дозволяється  переганяти  через  переїзд тільки  за  достатньої  кількості  погоничів,  але не менше трьох. Переводити поодиноких тварин (не більше двох на  одного  погонича) необхідно лише за вуздечку, повід.

 

21. ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ

 

21.1. Дозволяється перевозити  пасажирів у  транспортному засобі обладнаному місцями для сидіння в кількості, що передбачена технічною  характеристикою  так,  щоб  вони  не  заважали  водієві керувати  транспортним  засобом  і  не   обмежували   оглядовість, відповідно до правил перевезення.

21.2. Водіям  маршрутних  транспортних  засобів забороняється під час перевезення  пасажирів  розмовляти  з  ними,  їсти,  пити, палити,  а також перевозити пасажирів і вантаж у кабіні, якщо вона відокремлена від салону.

21.3. Перевезення  автобусом  (мікроавтобусом) організованої групи  дітей  здійснюється за  умови  обов'язкового проведення інструктажу з  дітьми  та  супровідниками  щодо  правил  безпечної поведінки  під  час  руху та  дій  у  разі  виникнення аварійно-небезпечних  ситуацій  чи  скоєння  дорожньо-транспортної пригоди.  При  цьому  спереду  і  ззаду  автобуса  (мікроавтобуса) обов'язково встановлюється згідно з вимогами підпункту "в"  пункту 30.3 цих Правил розпізнавальний знак "Діти".

Водій автобуса  (мікроавтобуса),  який  здійснює  перевезення організованих груп дітей, повинен мати стаж водія не менше 5 років і посвідчення водія категорії "D"..

{Пункт  21.3  в  редакції  Постанови КМ N 876 від 01.10.2008 }

21.4. Водію забороняється починати рух до  повного  зачинення дверей та відчиняти їх до зупинки транспортного засобу.

21.5. Перевезення  пасажирів  (до  8  чоловік,  крім водія) у пристосованому  для  цього  вантажному   автомобілі   дозволяється водіям, які мають стаж керування транспортним засобом більше трьох років і посвідчення водія категорії  "С",  а  у  разі  перевезення понад  зазначену  кількість  (включаючи  пасажирів  у  кабіні)  - категорій "С" і "D".

21.6. Вантажний автомобіль, що  використовується  для перевезення   пасажирів, повинен   бути   обладнаний  сидіннями, закріпленими в кузові на відстані не менш як 0,3 м  від  верхнього краю борту і 0,3-0,5 м від підлоги. Сидіння, що розташовані вздовж заднього або бокового борту, повинні мати міцні спинки.

21.7. Кількість  пасажирів,  які   перевозяться в  кузові вантажного автомобіля, не повинна  перевищувати   кількості обладнаних для сидіння місць.

21.8. Військовослужбовці строкової  служби, які  мають посвідчення водія транспортного засобу категорії "С", допускаються до  перевезення  пасажирів у  кузові  пристосованого  для цього вантажного  автомобіля  згідно  з кількістю обладнаних для сидіння місць після проходження спеціальної підготовки і  стажування протягом 6 місяців.

21.9. Перед  поїздкою  водій  вантажного  автомобіля повинен проінструктувати пасажирів про їх обов'язки  та  правила  посадки, висадки, розміщення і поведінки в кузові.

Починати рух можна, лише переконавшись, що створено умови для безпечного перевезення пасажирів.

21.10. Проїзд у кузові вантажного автомобіля,  не обладнаного для  перевезення  пасажирів,  дозволяється   лише  особам,  які супроводжують вантаж  або  їдуть за  ним,  за умови,  що  вони забезпечені  місцями для сидіння,  розташованими згідно з вимогами пункту 21.5 цих Правил і техніки безпеки.  Кількість  пасажирів  у кузові та кабіні не повинна перевищувати 8 чоловік.

21.11. Забороняється перевозити:

а) пасажирів  поза кабіною автомобіля (крім передбачених цими Правилами  випадків  перевезення  пасажирів  у  кузові  вантажного автомобіля з бортовою платформою або в кузові-фургоні, призначених для  перевезення  пасажирів),   у   кузові  автомобіля-самоскида, трактора,  інших  самохідних машин,  на  вантажному  причепі, напівпричепі, в причепі-дачі, в кузові вантажного мотоцикла;

б)  дітей,  зріст  яких  менше  145 см або тих, що не досягли 12-річного віку, - у транспортних  засобах,  обладнаних  ременями безпеки,  без  використання  спеціальних  засобів,  що дають змогу пристебнути дитину  за  допомогою  ременів  безпеки,  передбачених конструкцією  цього  транспортного  засобу;  на передньому сидінні легкового автомобіля - без  використання  зазначених  спеціальних засобів;  на  задньому сидінні мотоцикла та мопеда;

{ Підпункт "б" пункту  21.11  в  редакції  Постанови  КМ N 876 від 01.10.2008 }

в) дітей  до  16-річного  віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля;

г) організовані групи дітей у темну пору доби.

 

22. ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖУ

 

22.1. Маса вантажу,  що перевозиться, і розподіл навантаження на  осі  не  повинні  перевищувати  величин,  визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.

22.2. Водій  перед  початком  руху  зобов'язаний   перевірити надійність  розташування  і  кріплення  вантажу,  а під час руху - контролювати  це, щоб  запобігти  його  падінню, волочінню, травмуванню супроводжуючих осіб чи створенню перешкод для руху.

22.3. Перевезення вантажу дозволяється за умови, що він:

а) не наражає на небезпеку учасників дорожнього руху;

б) не  порушує  стійкості  транспортного засобу і не утруднює керування ним;

в) не обмежує водієві оглядовості;

г) не закриває зовнішніх  світлових приладів, світлоповертачів, номерних  і розпізнавальних знаків,  а також не перешкоджає сприйманню сигналів, що подаються рукою;

ґ) не створює шуму,  не піднімає пилу та не забруднює проїзну частину і навколишнє середовище.

22.4. Вантаж,  що  виступає  за габарити транспортного засобу спереду або ззаду більш як на 1 м,  а за шириною перевищує  0,4  м від  зовнішнього краю переднього або заднього габаритного ліхтаря, повинен бути позначений відповідно до вимог підпункту  "з"  пункту 30.3 цих Правил.

22.5.  За  спеціальними  правилами   здійснюється  дорожнє перевезення  небезпечних  вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6  м,  за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м),  за  довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м),  фактичну  масу  понад  38 т  (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією  маршрутах -  до  40 т; для контейнеровозів - понад  44 т,  на  встановлених  для  них  маршрутах  -  до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т),  здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження  на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні -  24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу  більш  як  на  2 м.

{ Абзац перший пункту 22.5 в редакції Постанов  КМ N 876 від  01.10.2008, N 76 від 11.02.2009 }

Осі слід  вважати здвоєними або строєними,  якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

22.6.  Транспортні  засоби, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних   вантажів,  повинні  рухатися  з  увімкненим  ближнім світлом  фар,  задніми  габаритними  ліхтарями  та   встановленими розпізнавальними знаками, передбаченими пунктом 30.3 цих Правил, а великовагові та  великогабаритні  транспортні  засоби  -  також  з увімкненим    проблисковим    маячком   (проблисковими   маячками) оранжевого кольору.

{Пункт  22.6  в  редакції  Постанови КМ N 634 від 09.07.2008 }

 

23. БУКСИРУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТРАНСПОРТНИХ СОСТАВІВ

 

23.1. Буксирування повинно виконуватися механічним транспортним засобом без причепа і з технічно  справними  зчіпними пристроями  як  у  буксированого  транспортного  засобу,  так  і у транспортного засобу, що буксирує.

Запускання двигуна із застосуванням  жорсткого  або  гнучкого зчеплення повинно виконуватися згідно з вимогами цього розділу.

Дозволяється буксирування одного механічного транспортного засобу лише з одним причепом.

23.2. Буксирування транспортних засобів здійснюється:

а) із застосуванням жорсткого або гнучкого зчеплення;

б) із  частковим  навантаженням  буксированого транспортного засобу на платформу або на спеціальне опорне пристосування.

23.3. Жорстке  зчеплення  повинно  забезпечувати відстань між транспортними засобами не більш як 4 м,  гнучке - в межах 4 - 6 м. Гнучке   зчеплення  через  кожний  метр  позначається  сигнальними щитками або прапорцями згідно з вимогами пункту 30.5 цих Правил.

23.4. У разі буксирування механічного транспортного засобу на гнучкому  зчепленні  в  буксированому транспортному засобі повинні діяти  і  бути  справними  робоча  гальмова  система   і   рульове керування, а на жорсткому зчепленні - рульове керування.

23.5. Буксирування механічного транспортного засобу  на жорсткому або гнучкому зчепленні  повинно  здійснюватися  лише  за умови,  що  за кермом буксированого транспортного засобу перебуває водій  (крім  випадків,  коли  конструкція жорсткого  зчеплення забезпечує  буксированому транспортному засобу  повторення траєкторії руху транспортного засобу,  що буксирує,  незалежно від величини поворотів).

23.6. Буксирування немеханічного транспортного засобу повинно здійснюватися лише  на  жорсткому  зчепленні  за  умови,  що  його конструкція  забезпечує буксируваному транспортному засобу повторення траєкторії  руху  транспортного  засобу,  що  буксирує, незалежно від величини поворотів.

23.7. Механічний транспортний засіб з рульовим керуванням, що не діє,  повинен буксируватися відповідно до вимог  підпункту  "б" пункту 23.2 цих Правил.

23.8. Перед  початком  буксирування водії механічних транспортних засобів повинні  узгодити  порядок  подачі  сигналів, зокрема для зупинки транспортних засобів.

23.9. Під   час   буксирування   на  жорсткому або  гнучкому зчепленні  забороняється  перевозити  пасажирів  у   буксированому транспортному засобі (крім  легкового  автомобіля)  та  кузові вантажного автомобіля, що буксирує, а в разі буксирування способом часткового  навантаження  цього засобу на платформу або спеціальне опорне пристосування - в усіх транспортних  засобах  (крім  кабіни транспортного засобу, що буксирує).

23.10. Буксирування забороняється:

а) якщо  фактична  маса  буксированого транспортного засобу з несправною гальмовою системою (або за  її  відсутності)  перевищує половину фактичної маси транспортного засобу, що буксирує;

б) на гнучкому зчепленні під час ож

Создать бесплатный сайт с uCoz