… стосується навчання водінню відповідно до  вимог  розділу  24  цих Правил;

д) під  час  руху транспортного засобу користуватися засобами зв'язку,  тримаючи їх  у  руці  (за  винятком  водіїв  оперативних транспортних засобів під   час  виконання  ними  невідкладного службового завдання).

2.10. У разі  причетності  до  дорожньо-транспортної  пригоди водій зобов'язаний:

а) негайно  зупинити транспортний засіб і залишатися на місці пригоди;

б) увімкнути  аварійну   сигналізацію і встановити знак аварійної зупинки відповідно до вимог пункту 9.10 цих Правил;

в) не  переміщати  транспортний засіб і предмети,  що мають причетність до пригоди;

г) вжити  можливих заходів для надання  першої  медичної допомоги потерпілим, викликати карету швидкої медичної допомоги, а якщо  це  неможливо, звернутися  за  допомогою  до  присутніх і відправити потерпілих до лікувального закладу;

ґ) у  разі неможливості виконати дії, перелічені в підпункті "г" пункту 2.10 цих Правил,  відвезти потерпілого до  найближчого лікувального закладу своїм транспортним  засобом, попередньо зафіксувавши  розташування  слідів  пригоди,  а  також   положення транспортного  засобу  після його зупинки;  у лікувальному закладі повідомити своє прізвище та номерний знак транспортного засобу  (з пред'явленням   посвідчення   водія  або  іншого  документа,  який посвідчує особу, реєстраційного документа на транспортний засіб) і повернутися на місце пригоди;

д) повідомити   про  дорожньо-транспортну  пригоду  орган  чи підрозділ міліції,записати прізвища та адреси очевидців, чекати прибуття працівників міліції;

е) вжити всіх можливих заходів для збереження слідів пригоди, огородження їх та організувати об'їзд місця пригоди;

є) до проведення медичного огляду не вживати без  призначення медичного  працівника  алкоголю,  наркотиків,  а  також лікарських препаратів,  виготовлених на їх основі (крім тих,  які входять  до офіційно затвердженого складу аптечки).

2.11. Якщо   внаслідок  дорожньо-транспортної  пригоди  немає потерпілих та не  завдано  матеріальної  шкоди  третім  особам, а транспортні  засоби можуть безпечно рухатися,  водії (за наявності взаємної згоди в  оцінці  обставин  скоєного)  можуть  прибути  до найближчого  поста  Державтоінспекції  або  в  орган  чи підрозділ міліції для оформлення відповідних матеріалів,  попередньо склавши схему пригоди та поставивши підписи під нею.

Третіми особами вважаються інші учасники дорожнього руху, які через  обставини  виявились  причетними  до  дорожньо-транспортної пригоди.

У  разі коли під час дорожньо-транспортної пригоди пошкоджено лише   застраховані транспортні засоби та  немає  загиблих  і травмованих, допускається оформлення відповідних  матеріалів представником   страхової   організації без участі  працівника підрозділу Державтоінспекції за згодою учасників  пригоди.

( Підпункт  2.11  доповнено  абзацом згідно з Постановою КМ N 538 від 30.06.2005 )

2.12. Власник транспортного засобу має право:

а) довіряти в установленому порядку користування і розпорядження транспортним засобом іншій особі;

б) на  відшкодування  витрат  у  разі  надання  транспортного засобу  працівникам  міліції  та  органу охорони здоров'я згідно з пунктом 2.7 цих Правил;

в) на  відшкодування  збитків, завданих унаслідок невідповідності  стану  автомобільних доріг,  вулиць,  залізничних переїздів вимогам безпеки дорожнього руху;

г)  на  безпечні  та  зручні  умови  для  руху; 

{ Пункт 2.12 доповнено  підпунктом "г"   згідно з Постановою  КМ  N  263 від 21.02.2007 }

ґ)  запитувати  оперативну  інформацію  про  дорожні умови та напрямки  руху. 

{ Пункт  2.12  доповнено підпунктом "ґ" згідно з Постановою КМ N 263 від 21.02.2007 }

2.13. Право на керування транспортними засобами надається:

а) мототранспортними засобами і мотоколясками - з  16-річного віку;

б) автомобілями всіх видів і категорій (за винятком автобусів і вантажних автомобілів,  обладнаних для перевезення більше восьми пасажирів), трамваями і тролейбусами - з 18-річного віку;

в) автобусами  і  вантажними  автомобілями,  обладнаними для перевезення більше восьми пасажирів, - з 19-річного віку.

2.14. Водій має право:

а) керувати транспортним засобом і перевозити  пасажирів  або вантажі  дорогами,  вулицями  чи  іншими  місцями,  де  їх  рух не заборонено,  в  установленому  порядку  відповідно  до  вимог  цих Правил;

б) довіряти   в  установленому  порядку  керування  приватним транспортним засобом іншій особі, у якої при собі є посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

в) знати  причину зупинки,  перевірки та огляду транспортного засобу посадовою особою державного органу,  яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також її прізвище і посаду;

г) вимагати від особи,  яка здійснює нагляд за дорожнім рухом та зупинила транспортний засіб, пред'явлення посвідчення її особи;

ґ) отримувати  необхідну  допомогу  від  посадових осіб  та організацій,  що  беруть  участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху;

д) оскаржити дії працівника  міліції  в  разі  порушення  ним законодавства;

е) відступати  від  вимог  законодавства  в  умовах  дії непереборної сили або коли  ншими  засобами  неможливо  запобігти власній загибелі чи каліцтву громадян.

 

3. РУХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ІЗ СПЕЦІАЛЬНИМИ СИГНАЛАМИ

 

3.1. Водії оперативних  транспортних  засобів,  виконуючи невідкладне  службове завдання,  можуть  відступати  від  вимог розділів 8 (крім сигналів регулювальника), 10-18, 26, 27 та пункту 28.1  цих  Правил за умови увімкнення проблискового маячка синього або  червоного  кольору  і  спеціального  звукового   сигналу   та забезпечення безпеки дорожнього руху.  За відсутності необхідності додаткового  привертання  уваги   учасників дорожнього  руху спеціальний звуковий сигнал може бути вимкнений.

3.2. У  разі  наближення  транспортного  засобу  з увімкненим синім проблисковим маячком та (або) спеціальним звуковим  сигналом водії  інших  транспортних  засобів,  які  можуть  створювати йому перешкоду для руху,  зобов'язані дати йому  дорогу  і  забезпечити безперешкодний   проїзд   зазначеного   транспортного   засобу  (і супроводжуваних ним транспортних засобів).

На транспортних  засобах,  які  рухаються в  супроводжуваній колоні, повинне бути ввімкнено ближнє світло фар.

Якщо на  такому  транспортному  засобі  увімкнено проблискові маячки синього і червоного або лише червоного кольору, водії інших транспортних  засобів  зобов'язані  зупинитися  біля  правого краю проїзної частини (на правому узбіччі).  На дорозі з розділювальною смугою  цю вимогу зобов'язані виконати водії транспортних засобів, що рухаються в попутному напрямку.

3.3. Якщо під час супроводження колони  транспортних  засобів на транспортному засобі,  що рухається попереду колони,  увімкнено проблискові маячки синього і червоного або лише червоного кольору, колону  повинен  замикати  транспортний засіб з увімкненим зеленим або синім і зеленим проблисковими маячками,  після  проїзду  якого скасовуються обмеження на рух інших транспортних засобів.

3.4. Забороняється  здійснювати  обгін  і  випередження транспортних засобів з увімкненими проблисковими маячками  синього і  червоного  або лише червоного кольору та зеленого або синього і зеленого  кольору  і  супроводжуваних ними  транспортних  засобів (колони),  а також рухатися по суміжних смугах із швидкістю колони або займати місце в колоні.

3.5. Наближаючись до  нерухомого  транспортного   засобу  з увімкненим  проблисковим  маячком  синього або синього і червоного кольору та спеціальним  звуковим  сигналом  (або  без  увімкненого спеціального звукового  сигналу),  що стоїть на проїзній частині, водій повинен зупинитися.  Продовжувати рух можна лише  з  дозволу регулювальника,  а за його відсутності - іншої особи,  яка регулює рух.

3.6. Увімкнення  проблискового  маячка  оранжевого кольору на механічних транспортних  засобах  дорожньо-експлуатаційної  служби під  час  виконання  роботи  на  дорозі,  на  великогабаритних  та великовагових  транспортних  засобах  не дає їм переваги в русі, а служить  для  привернення уваги та попередження про небезпеку. При цьому  водіям транспортних засобів дорожньо-експлуатаційної служби під  час  виконання  роботи  на дорозі дозволяється відступати від вимог  дорожніх знаків (крім знаків пріоритету та знаків 3.21-3.23 (див.  додаток  1), дорожньої розмітки, а також пунктів  11.2,  11.5-11.10, 11.12, 11.13, підпунктів "б", "в", "ґ" пункту  26.2  цих  Правил за умови забезпечення безпеки дорожнього руху.  Водії  інших  транспортних  засобів не повинні перешкоджати їхній роботі.

{Пункт  3.6  із  змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 634 від 09.07.2008 }

 

4. ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА ПІШОХОДІВ

 

4.1. Пішоходи  повинні  рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку.

Якщо немає тротуарів,  пішохідних доріжок або пересуватися по них  неможливо,  пішоходи можуть рухатися велосипедними доріжками, тримаючись правого боку і  не  утруднюючи  рух  на  велосипедах  і мопедах,  або в один ряд узбіччям, тримаючись якомога правіше, а у разі його відсутності або неможливості рухатися по ньому - по краю проїзної  частини  назустріч руху транспортних засобів.  При цьому треба бути обережним і  не  заважати  іншим  учасникам  дорожнього руху.

4.2. Пішоходи,  які переносять громіздкі предмети, або особи, які  пересуваються  в  інвалідних  колясках  без  двигуна,  ведуть мотоцикл,  велосипед чи мопед,  везуть санки,  візок тощо, якщо їх рух тротуарами,  пішохідними  чи  велосипедними доріжками або узбіччями  створює  перешкоди  для  інших  учасників руху,  можуть рухатися по краю проїзної частини в один ряд.

4.3. За межами  населених  пунктів  пішоходи,  які  рухаються узбіччям  чи  краєм  проїзної частини,  повинні йти назустріч руху транспортних засобів.

Особи, які рухаються узбіччям чи  краєм  проїзної  частини  в інвалідних  колясках  без  двигуна,  ведуть  мотоцикл,  мопед  або велосипед,  повинні  пересуватися  в  напрямку  руху  транспортних засобів.

4.4. У  темну  пору  доби  та в умовах недостатньої видимості пішоходи,  які рухаються проїзною частиною  чи  узбіччям,  повинні виділити   себе,   а  за  можливості  мати  на  зовнішньому  одязі світлоповертальні  елементи,  для  своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.

{Пункт  4-4  із  змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

4.5. Рух організованих  груп  людей  по  дорозі  дозволяється тільки в напрямку руху транспортних засобів колоною не більш як по чотири особи в ряду за умови,  що колона не займає більше половини ширини  проїзної  частини одного напрямку руху.  Попереду і позаду колони на відстані 10-15 м з лівого боку повинні бути супровідники з   червоними  прапорцями,  а  у  темну  пору  доби  та  в  умовах недостатньої видимості  -  із  засвіченими  ліхтарями:  спереду  - білого кольору, позаду - червоного.

4.6. Організовані  групи  дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках,  а коли їх  немає  -  по  узбіччю дороги у напрямку руху транспортних засобів колоною,  але тільки у світлу пору доби і лише в супроводі дорослих.

4.7. Пішоходи повинні  переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності - на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.

4.8. Якщо в зоні видимості немає переходу або  перехрестя,  а дорога  має  не  більше  трьох  смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її  під  прямим  кутом  до  краю  проїзної частини  в  місцях,  де  дорогу добре видно в обидва боки,  і лише після того, як пішохід упевниться у відсутності небезпеки.

4.9. У  місцях, де   рух   регулюється, пішоходи   повинні керуватися сигналами регулювальника або світлофора.

У таких  місцях  пішоходи,  які  не встигли закінчити перехід проїзної частини дороги одного  напрямку,  повинні  перебувати  на острівці безпеки  або  лінії,  що  розділяє  транспортні  потоки протилежних напрямків,  а у разі  їх  відсутності - на  середині проїзної  частини  і можуть продовжити перехід лише тоді,  коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора  чи  регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.

4.10. Перед  виходом  на  проїзну  частину  з-за транспортних засобів,  що  стоять,  та   будь-яких   об'єктів,   що   обмежують оглядовість,  пішоходи  повинні   впевнитись  у  відсутності транспортних засобів, що наближаються.

4.11. Чекати  транспортний  засіб  пішоходи   повинні   на тротуарах,  посадкових  майданчиках,  а  якщо вони відсутні,  - на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.

4.12. На  трамвайних  зупинках,  не  обладнаних   посадковими майданчиками,  пішоходам  дозволяється виходити на проїзну частину лише з боку дверей і тільки після зупинки трамвая.

Після висадки з трамвая необхідно залишити проїзну частину не затримуючись.

4.13. У  разі  наближення  транспортного  засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного та (або) синього  кольору  і  (або) спеціальним  звуковим  сигналом  пішоходи  повинні  утриматися від переходу проїзної частини або негайно залишити її.

4.14. Пішоходам забороняється:

а) виходити на проїзну частину,  не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;

б) раптово  виходити,  вибігати  на  проїзну частину,  в тому числі на пішохідний перехід;

в) допускати самостійний,  без нагляду дорослих,  вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину;

г) переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження;

ґ) затримуватися і зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов'язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху;

д) рухатися по автомагістралі чи дорозі для  автомобілів,  за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.

4.15. У разі  причетності пішохода до дорожньо-транспортної пригоди він повинен подати можливу допомогу  потерпілим,  записати прізвища  та  адреси  очевидців,  повідомити  орган  чи  підрозділ міліції про пригоду, необхідні дані про себе і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

4.16. Пішохід має право:

а) на  перевагу під час переходу проїзної частини позначеними нерегульованими  пішохідними  переходами,  а  також  регульованими переходами  за наявності на те відповідного сигналу регулювальника чи світлофора;

б) вимагати  від органів  виконавчої влади, власників автомобільних доріг, вулиць і залізничних переїздів створення умов для забезпечення безпеки дорожнього руху.

 

5. ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА ПАСАЖИРІВ

 

5.1. Посадку  (висадку)  дозволяється  здійснювати  пасажирам після  зупинки транспортного засобу лише з посадкового майданчика, а в разі відсутності такого майданчика - з тротуару чи узбіччя,  а якщо це неможливо,  то з крайньої смуги проїзної частини (але не з боку суміжної смуги для руху), за умови, що це буде безпечно та не створить перешкод іншим учасникам руху.

5.2. Пасажири, користуючись транспортним засобом, повинні:

а) сидіти   або  стояти  (якщо  це  передбачено  конструкцією транспортного засобу) в призначених для цього  місцях,  тримаючись за поручень або інше пристосування;

б) під  час пересування на транспортному засобі,  обладнаному ременями безпеки,  бути  пристебнутими,  а  на  мотоциклі  -  в застебнутому мотошоломі;

в)  не  забруднювати  проїзну  частину  та  смугу  відведення автомобільних  доріг;

{ Пункт 5.2 доповнено підпунктом "в" згідно з Постановою КМ N 263 від 21.02.2007 }

г)  не  створювати  своїми  діями  загрози безпеці дорожнього руху. 

{ Пункт 5.2 доповнено підпунктом "г" згідно з Постановою КМ N 263 від 21.02.2007 }

5.3. Пасажирам забороняється:

а) під  час руху  відвертати  увагу  водія  від  керування транспортним засобом та заважати йому в цьому;

б) відчиняти двері транспортного засобу, не переконавшись, що він зупинився біля тротуару, посадкового майданчика, краю проїзної частини чи на узбіччі;

в) перешкоджати зачиненню дверей та використовувати для  їзди підніжки і виступи транспортних засобів;

г) під час руху стояти в кузові вантажного автомобіля, сидіти на бортах або в не обладнаному для сидіння місці.

5.4. У разі дорожньо-транспортної пригоди пасажир  причетного до  пригоди  транспортного  засобу повинен подати можливу допомогу потерпілим,  повідомити про пригоду орган чи підрозділ  міліції  і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

5.5. Пасажир  під  час  користування транспортним засобом має право на:

а) безпечне перевезення себе і багажу;

б) відшкодування завданих збитків;

в) отримання своєчасної  і  точної  інформації  про  умови  і порядок руху.

 

 

6. ВИМОГИ ДО ВОДІЇВ МОПЕДІВ І ВЕЛОСИПЕДІВ

 

6.1. Рухатися  по дорозі на мопедах дозволяється особам,  які досягли 16-річного, на велосипедах - 14-річного віку. Під час руху по  дорозі   водій  мопеда  та  пасажир,  якого  він  перевозить, зобов'язані  бути в застебнутих мотошоломах.

{ Абзац перший пункту 6-1  із змінами, внесеними  згідно  з  Постановою  КМ  N  876 від 01.10.2008 }

Для водіїв  мопедів  і велосипедів   місцевими   органами виконавчої  влади  може бути встановлена картка,  в яку заноситься інформація про водія і яку водії мопедів чи велосипедів  у  такому разі повинні мати при собі.

6.2. Мопеди  і  велосипеди  повинні  бути  обладнані звуковим сигналом та  світлоповертачами:  спереду  -  білого  кольору,   по боках - оранжевого, ззаду - червоного.

6.3. Для  руху  в  темну  пору  доби та в умовах недостатньої видимості на   мопеді   необхідно   увімкнути    освітлення,    на велосипеді - ліхтар (фару).

6.4. Водії мопедів і велосипедів,  рухаючись групами, повинні їхати один за одним,  щоб не заважати іншим  учасникам  дорожнього руху.

Колона велосипедистів,  що  рухається  по  проїзній  частині, повинна бути розділена на групи (до 10 велосипедистів у  групі)  з дистанцією руху між групами 80-100 м.

6.5. Водії  мопедів і велосипедів можуть перевозити лише такі вантажі,  які не заважають  керувати  транспортним  засобом  і  не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

6.6. Якщо   велосипедна   доріжка   перетинає   дорогу   поза перехрестям,  водії мопедів і велосипедів зобов'язані дати  дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються по дорозі.

6.7. Водіям мопедів і велосипедів забороняється:

а) керувати  мопедом  або  велосипедом  з несправним гальмом, звуковим сигналом,  а в темну пору доби і  в  умовах  недостатньої видимості  -  з  неувімкненою фарою і заднім ліхтарем на мопеді чи без світлоповертачів на велосипеді;

б) рухатися по автомагістралях і дорогах для  автомобілів,  а також по проїзній частині, коли поряд є велосипедна доріжка;

в) рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках (крім дітей до 7 років на дитячих велосипедах під наглядом дорослих);

г) під час руху триматися за інший транспортний засіб;

ґ) їздити не тримаючись за руль та  знімати  ноги  з  педалей (підніжок);

д) перевозити пасажирів на велосипеді, за винятком дітей до 7 років,  на додатковому сидінні,  обладнаному надійно  закріпленими підніжками;

е) буксирування мопедів і велосипедів;

є) буксирування причепа,  не передбаченого для експлуатації з цими транспортними засобами.

6.8. Водії мопедів і велосипедів  повинні  виконувати  вимоги інших пунктів цих Правил,  що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать вимогам цього розділу.

 

7. ВИМОГИ ДО ОСІБ, ЯКІ КЕРУЮТЬ ГУЖОВИМ ТРАНСПОРТОМ, І ПОГОНИЧІВ ТВАРИН

 

7.1. Керувати  гужовим транспортом та  переганяти тварин по дорозі дозволяється особам, не молодшим 14-річного віку.

7.2. Гужовий  віз (сани)  повинен  бути  обладнаний світлоповертачами: спереду білого кольору, ззаду - червоного.

7.3. Для  руху  в  темну  пору  доби та в умовах недостатньої видимості на  гужовому  транспорті  необхідно  увімкнути  ліхтарі: спереду  -  білого   кольору,  ззаду -  червоного  кольору,  що встановлюються з лівого боку воза (саней).

7.4. У разі виїзду на дорогу  з  прилеглої  території  або  з другорядної  дороги  в  місцях  з обмеженою оглядовістю водій воза (саней) повинен вести тварину за вуздечку, повід.

7.5. Перевозити людей  гужовим  транспортом  дозволяється  за наявності  умов,  які б виключали можливість перебування пасажирів за боковими та заднім габаритами транспортного засобу.

7.6. Переганяти стадо тварин по дорозі  дозволяється  лише  у світлу пору доби,  при цьому залучається така кількість погоничів, щоб можна було направляти тварин якомога ближче  до  правого  краю дороги  і  не  створювати  небезпеку  та  перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

7.7. Особам,  що керують  гужовим  транспортом,  і  погоничам тварин забороняється:

а)  рухатися по автомобільних дорогах державного значення (за можливості  рухатися  автомобільними дорогами місцевого значення);

{ Підпункт  "а"  пункту 7.7 в  редакції  Постанови  КМ  N  876 від 01.10.2008 }

б) використовувати вози,  не обладнані світлоповертачами, без ліхтарів у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості;

в) залишати  на смузі відведення дороги тварин без нагляду та випасати їх;

г) вести тварин по дорогах з  удосконаленим  покриттям,  якщо поруч є інші дороги;

ґ) переганяти тварин по дорогах у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості;

д) переганяти  тварин  через  залізничні колії і  дороги  з удосконаленим покриттям поза спеціально відведеними місцями.

7.8. Особи,  які  керують гужовим  транспортом, і  погоничі тварин зобов'язані виконувати вимоги інших пунктів цих Правил,  що стосуються водіїв і  пішоходів і  не  суперечать  вимогам цього розділу.

 

8. РЕГУЛЮВАННЯ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

 

8.1. Регулювання дорожнього руху  здійснюється за  допомогою дорожніх знаків, дорожньої  розмітки,  дорожнього  обладнання, світлофорів, а також регулювальниками.

8.2.  Дорожні знаки можуть бути постійними, тимчасовими та із змінною  інформацією.  Тимчасові  дорожні  знаки  розміщуються  на переносних  пристроях,  дорожньому обладнанні або закріплюються на щиті  з  фоном  жовтого  кольору і мають перевагу перед постійними дорожніми знаками та дорожньою розміткою.

{Пункт  8.2  із  змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

8.3. Сигнали регулювальника мають  перевагу  перед  сигналами світлофорів та  вимогами  дорожніх знаків   пріоритету  і  є обов'язковими для виконання.

Сигнали світлофорів, крім жовтого миготливого, мають перевагу перед дорожніми знаками пріоритету.

Водії та  пішоходи повинні  виконувати  додаткові  вимоги регулювальника,  навіть якщо вони суперечать сигналам світлофорів, вимогам дорожніх знаків і розмітки.

8.4. Дорожні знаки (додаток 1) поділяються на групи:

а) попереджувальні знаки. Інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги і характер небезпеки.  Під час руху  по цій ділянці необхідно вжити заходів для безпечного проїзду;

б) знаки пріоритету.  Встановлюють черговість  проїзду перехресть, перехрещень  проїзних  частин  або  вузьких   ділянок дороги;

в) заборонні знаки.  Запроваджують або  скасовують  певні обмеження в русі;

г) наказові знаки.  Показують обов'язкові напрямки  руху  або дозволяють  деяким категоріям учасників рух по проїзній частині чи окремих її ділянках, а також запроваджують або  скасовують  деякі обмеження;

ґ) інформаційно-вказівні знаки.  Запроваджують або скасовують певний режим руху,  а також інформують учасників  дорожнього  руху про розташування населених пунктів, різних об'єктів, територій, де діють спеціальні правила;

д) знаки сервісу.  Інформують учасників дорожнього  руху  про розташування об'єктів обслуговування;

е) таблички  до дорожніх знаків.  Уточнюють або обмежують дію знаків, разом з якими вони встановлені.

8.5. Дорожня  розмітка  (додаток 2)  поділяється на горизонтальну та вертикальну і використовується окремо або разом з дорожніми знаками, вимоги яких вона підкреслює або уточнює.

8.5.1. Горизонтальна дорожня розмітка встановлює певний режим і  порядок  руху. Наноситься  на  проїзній  частині  або по верху бордюру у вигляді ліній, стрілок, написів, символів тощо фарбою чи іншими матеріалами відповідного кольору згідно з пунктом 1 розділу 34 цих Правил.

8.5.2. Вертикальна розмітка у вигляді смуг білого і  чорного кольору  на  дорожніх спорудах та  елементах  обладнання  доріг призначена для зорового орієнтування.

8.6. Дорожнє обладнання застосовується  як  допоміжний засіб регулювання дорожнього руху.

До нього належать:

а) огородження і  світлове сигнальне  обладнання в місцях будівництва, реконструкції та ремонту доріг;

б) попереджувальні світлові круглі тумби,  що  встановлюються на розділювальних смугах або острівцях безпеки;

в) напрямні стовпчики,  що  призначені  для  забезпечення видимості зовнішнього краю узбіч і небезпечних перешкод  в  умовах недостатньої  видимості. Позначаються  вертикальною  розміткою  і повинні бути обладнані  світлоповертачами:  праворуч - червоного кольору, ліворуч - білого;

г) опуклі  дзеркала  для  розширення  оглядовості  водіям транспортних  засобів,  які   проїжджають   перехрестя   чи   інше небезпечне місце з недостатньою оглядовістю;

ґ) дорожні огородження на мостах,  шляхопроводах,  естакадах, насипах та інших небезпечних ділянках доріг;

д) пішохідні огородження в небезпечних для переходу  проїзної частини місцях;

е)  вставки  розмічувальні  дорожні  для  поліпшення зорового орієнтування  водіїв  на  проїзній  частині;

{Пункт 8.6 доповнено підпунктом  "е"  згідно  з  Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

є) пристрої  примусового  зниження  швидкості  транспортних засобів;

{Пункт 8.6 доповнено підпунктом "є" згідно з Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

ж) шумові  смуги  для  підвищення  уваги учасників дорожнього руху  на  небезпечних ділянках доріг. 

{Пункт  8.6  доповнено підпунктом  "ж"  згідно  з  Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

 8.7. Світлофори  (додаток  3) призначені для регулювання руху транспортних засобів і пішоходів, мають світлові сигнали зеленого, жовтого,  червоного  і  біло-місячного  кольорів,  які розташовані вертикально чи горизонтально.  Сигнали світлофора  можуть  бути  з нанесеною суцільною чи контурною стрілкою (стрілками), із силуетом пішохода, X-подібні.

На   рівні  червоного  сигналу  світлофора  із  вертикальним розташуванням   сигналів   може  встановлюватися  табличка  білого кольору із нанесеною на ній стрілкою зеленого кольору.

{Пункт 8.7 доповнено  абзацом згідно з Постановою КМ N 876 від 01.10.2008 }

8.7.1. У світлофорах з  вертикальним  розташуванням  сигналів сигнал   червоного  кольору  -  зверху,  зеленого  -  знизу,  а  з горизонтальним: червоного - ліворуч, зеленого - праворуч.

8.7.2. Світлофори  з  вертикальним  розташуванням   сигналів можуть  мати  одну  або дві додаткові секції з сигналами у вигляді зеленої стрілки (стрілок),  що  розташовуються  на  рівні  сигналу зеленого кольору.

8.7.3. Сигнали світлофора мають такі значення:

а) зелений дозволяє рух;

б) зелений  у  вигляді  стрілки (стрілок)  на  чорному  фоні дозволяє  рух  у  зазначеному  напрямку  (напрямках).  Таке   саме значення   має  сигнал  у  вигляді  зеленої  стрілки  (стрілок)  у додатковій секції світлофора.

Сигнал у  вигляді  стрілки,  що  дозволяє  поворот   ліворуч, дозволяє й розворот, якщо він не заборонений дорожніми знаками.

Сигнал у  вигляді  зеленої  стрілки  (стрілок)  у  додатковій (додаткових)  секції,  увімкнений  разом   із   зеленим   сигналом світлофора,   інформує  водія  про  те,  що  він  має  перевагу  в зазначеному стрілкою (стрілками) напрямку (напрямках)  руху  перед транспортними засобами, що рухаються з інших напрямків;

в) зелений миготливий дозволяє рух,  але інформує про те,  що незабаром буде ввімкнено сигнал, який забороняє рух.

Для інформування водіїв про час (у секундах), що залишився до кінця  горіння  сигналу  зеленого кольору,  можуть застосовуватися цифрові табло;

г) чорна контурна стрілка (стрілки),  нанесена  на  основний зелений  сигнал,  інформує  водіїв про наявність додаткової секції світлофора і  вказує  інші  дозволені  напрямки  руху  ніж  сигнал додаткової секції;

ґ) жовтий  забороняє  рух  і  попереджає  про  наступну зміну сигналів;

д) жовтий миготливий сигнал або два жовтих миготливих сигнали дозволяють рух і інформують про наявність   небезпечного нерегульованого перехрестя або пішохідного переходу;

е) червоний сигнал, у тому числі миготливий, або два червоних миготливих сигнали забороняють рух.

Сигнал у  вигляді  зеленої  стрілки  (стрілок)  у  додатковій (додаткових)  секції  разом  з  жовтим   або   червоним   сигналом світлофора інформує водія про те,  що рух дозволяється у вказаному напрямку за умови безперешкодного пропуску  транспортних  засобів, які рухаються з інших напрямків.

Стрілка  зеленого  кольору на табличці, встановленій на рівні червоного   сигналу   світлофора   з   вертикальним  розташуванням сигналів,  дозволяє  рух  у  зазначеному  напрямку при увімкненому червоному  сигналі світлофора з крайньої правої (лівої) смуги руху за  умови надання переваги в русі іншим його учасникам;

(Підпункт "е"  пункту 8.7.3 пункту 8.7 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ  N  876 від 01.10.2008; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 124 від 11.02.2009 }

є) поєднання  червоного  і  жовтого  сигналів забороняє рух і інформує про наступне вмикання зеленого сигналу;

ж) чорні контурні стрілки на ч

Создать бесплатный сайт с uCoz